Platforma handlowa i usługa realizacji zamówień firmy DigiKey
Przekazane przez: DigiKey
2021-03-30
Firma DigiKey przygotowała ostatnio kilka programów, które mają pomóc w dynamicznej ekspansji na nowe rynki. Programy te oferują nowe możliwości dostawcom i dystrybutorom, którzy chcą dodać nowe kanały do swojej ogólnej strategii.
W październiku 2019 roku firma DigiKey uruchomiła program platformy handlowej, który umożliwia dostawcom korzystanie z witryny internetowej DigiKey. Otworzyło to drzwi dla wielu nowych dostawców ze względu na szybki i skuteczny proces dołączania do platformy. Platforma handlowa oferuje dostawcom również elastyczność, ponieważ produkty nie muszą być przechowywane w DigiKey. Z programu mogą korzystać różni dostawcy z wielu powodów opisanych poniżej.
W lipcu 2020 roku firma DigiKey zaczęła oferować usługę realizacji zamówień pod nazwą „Realizacja zamówień przez DigiKey”. Program ten pozwala dostawcom na magazynowanie produktów w firmie DigiKey i korzystanie z tej samej światowej klasy logistyki, którą klienci na całym świecie znają i doceniają. Program ten daje dostawcom możliwość posiadania jednego magazynu do wysyłek globalnych przy bardzo rozsądnych kosztach.
Oba programy są obecnie dostępne. Dostawcy mogą wybrać pomiędzy modelem platformy handlowej, modelem realizacji zamówienia przez DigiKey lub modelem stanowiącym ich kombinację. Programy te są dostępne nie tylko dla producentów, lecz również dla dystrybutorów. Proces rejestracji w obu programach polega na wypełnieniu prostego formularza on-line. Formularz zgłoszeniowy jest dostosowany zarówno do programu platformy handlowej, jak i programu realizacji zamówień.
Platforma handlowa
Program platformy handlowej pozwala dostawcom na korzystanie z witryny internetowej DigiKey przy składowaniu produktów we własnej lokalizacji. Czas dołączania do programu jest stosunkowo krótki i wielu dostawców dołączyło do witryny w ciągu miesiąca od otrzymania wniosku przez DigiKey.
Platforma handlowa jest doskonałym programem dla dostawców i dystrybutorów, którzy posiadają już istniejącą sieć logistyczną. Domyślnym ustawieniem w programie platformy handlowej jest tylko rynek USA, jednakże dostawcy mogą zdecydować się na globalną ekspansję w programie platformy handlowej, po prostu informując firmę DigiKey o krajach, do których mogą sprawnie wysyłać swoje produkty.
Program platformy handlowej może służyć nie tylko do sprzedaży nowych, popularnych produktów. Platforma handlowa może również zostać wykorzystana do sprzedaży produktów, których zapas jest nadmierny, które są wycofywane lub przestarzałe, bądź które nie dostałyby się do bardziej tradycyjnego kanału dystrybucji. Doskonałym przykładem dystrybutora, który już korzysta z tego programu, jest firma Rochester Electronics. Firma Rochester współpracuje z producentami półprzewodników jako licencjonowany dystrybutor magazynowy. Duża część ich obecnych zapasów składa się z przestarzałych części, których nie można pozyskać nigdzie indziej. Firma Rochester publikuje swoje części w witrynie internetowej DigiKey, dzięki czemu ma dostęp do bazy klientów DigiKey.
Wielu dostawców posiada produkty, które są trudne do wysłania i które nie mogą być obsługiwane przez standardową strategię dystrybucji. Dostawcy, którzy mają już certyfikaty uprawniające do wysyłania produktów takich jak baterie litowe, chemikalia lub wszelkie produkty wymagające specjalnych warunków w zakresie wysyłki, również będą idealnymi kandydatami do udziału w tym programie.
W programie platformy handlowej dostawcy operują na portalu internetowym, gdzie mogą przyjmować lub odrzucać zamówienia, aktualizować stany magazynowe i mieć podgląd tygodniowej sprzedaży. Za pomocą portalu można ustalać ceny i dostępne ilości. Można również korzystać z interfejsu programowania aplikacji (API), aby ułatwić zarządzanie sprzedażą. Ceny internetowe na platformie handlowej są w pełni kontrolowane przez dostawcę, a firma DigiKey pobiera prowizję od sprzedaży. Dostawcy mogą stosować struktury grup cenowych, oferując zniżki przy określonych ilościach, co pozwala klientom łatwo zorientować się, jakie będą koszty większych ilości. Dzięki temu klienci mogą sprawdzić, jaka byłaby oferowana cena za większe ilości. Z punktu widzenia historycznego stymuluje to wzrost sprzedaży do poziomów wymienionych w rozbiciu cen.
Realizacja zamówień przez DigiKey
Korzystanie z programu Realizacja zamówień przez DigiKey pozwala dostawcom powierzyć składowanie produktów firmie DigiKey i korzystać z jej sieci logistycznej. Ten model pozwala dostawcom sprzedawać produkty globalnie bez konieczności samodzielnej obsługi wysyłek, oprócz dostarczenia produktów do DigiKey. Domyślnym ustawieniem w tym programie jest zaangażowanie globalne. Jeśli jednak niektóre produkty nie mogą być sprzedawane w pewnych regionach, można to kontrolować po prostu informując firmę DigiKey, do których regionów produkty nie mogą być wysyłane.
Firma DigiKey jest znana z wysyłania niskich minimalnych ilości zamówień (MOQ) do klientów na całym świecie, a ten program pozwala dostawcom na wykorzystanie istniejącego kanału DigiKey do osiągnięcia tego celu przy ogólnie niższych stawkach dla klientów. Jeśli dostawca sprzedaje części dostarczane na szpulach, DigiKey może zaoferować dodatkową usługę cięcia tych części na taśmy cięte, aby klienci mogli zamawiać mniejsze ilości.
Ten program jest idealny dla dostawców, którzy szukają globalnego partnera dla swojej strategii dystrybucji. Firma DigiKey może zaoferować wysyłkę tego samego dnia dla wszystkich zamówień złożonych przed godziną 20:00 czasu centralnego (USA). Dostawca nie zostanie obciążony kosztami wysyłki do klientów, a za bardzo rozsądną cenę będzie mógł magazynować produkty w DigiKey w dobrze kontrolowanym środowisku, które jest przystosowane do obsługi części, które mają podwyższony poziom wrażliwości na wilgoć (MSL) i/lub wyładowania elektrostatyczne (ESD). Oto wypowiedź Shane’a Heinle, menedżera certyfikowanego programu ESD na temat warunków w DigiKey:
„Firma DigiKey szczyci się tym, że może zaoferować naszym klientom wyjątkową wartość, jakość produktów oraz doskonałą obsługę wraz z najważniejszym elementem, jakim jest ciągłe doskonalenie w zakresie produktów ESD i MSL. Stale szukamy sposobów na to, aby nasi klienci i dostawcy byli pod dobrą opieką, przez dbałość o to, by sprzedawane produkty były prawidłowo obsługiwane i pakowane w DigiKey. Od marca 2010 r. firma DigiKey posiada certyfikat ANSI/ESD S20.20, a my przestrzegamy normy JEDEC J-STD-033 dotyczącej postępowania z produktami wrażliwymi na wilgoć. ”
Model realizacji zamówień działa zasadniczo jako model wysyłkowy. Dostawca przedstawia firmie DigiKey „koszt” swoich produktów. DigiKey organizuje odsprzedaż online dla dostawcy i zwraca dostawcy „koszt” za każdy sprzedany produkt. W tym programie dostawca nie musi zarządzać portalem, a firma DigiKey przedstawia tygodniowe raporty zapasów w celu monitorowania stanów magazynowych.
Z czego mogą korzystać dostawcy w witrynie internetowej DigiKey
Dostawcy korzystający z programu platformy handlowej lub programu realizacji zamówień przez DigiKey są widoczni tak samo, jak inni dostawcy współpracujący z DigiKey. DigiKey tworzy „Centrum marketingowe dostawcy”, podobne do tego, jakie ma firma Rochester Electronics. Jest to strona, na której można wyszukiwać tylko części od danego dostawcy. W zasadzie jest to strona docelowa dla tego dostawcy. Przykładowe centrum dostawcy firmy Rochester Electronics przedstawiono poniżej na ilustracji 1.
Ilustracja 1: centrum marketingowe dostawcy firmy Rochester Electronics.
Dostawcy mogą dodawać do swoich centrów marketingowych informacje o produktach, narzędzia, dokumentację uzupełniającą, filmy wideo, kontakt przez media społecznościowe i wiele innych rzeczy. Jest to strona, która jest w całości poświęcona temu dostawcy. Funkcja wyszukiwania na tej stronie wyświetla tylko produkty od tego dostawcy i przedstawia kategorie, w których znajdują się jego produkty.
Podczas wyszukiwania produktów w witrynie firmy DigiKey, produkty z platformy handlowej oraz produkty objęte realizacją zamówień przez DigiKey mogą być wyświetlane z innymi produktami w wynikach wyszukiwania. Przykładem tego może być dwóch naszych dostawców, którzy obecnie korzystają z tego programu. Cal-Chip Electronics Inc jest obecnie dostawcą korzystającym z platformy handlowej DigiKey, a firma Holy Stone Enterprise korzysta z usług realizacji zamówień przez DigiKey. Ilustracja 2 demonstruje, że obie części są widoczne w wyszukiwaniu on-line w taki sam sposób. Użytkownicy znający witrynę DigiKey zauważą, że wszystkie produkty są w niej wyświetlane w ten właśnie sposób.
Ilustracja 2: sprzedawca z platformy handlowej i sprzedawca korzystający z realizacji zamówień w wyszukiwaniu DigiKey.
Podsumowanie
Już od kilkudziesięciu lat firma DigiKey jest dobrze znaną marką w branży elektronicznej. DigiKey liczy na to, że przez dodanie omówionych programów zaoferuje nowe możliwości nowym i dotychczasowym dostawcom. Są to programy o niskim ryzyku, do których można łatwo dołączyć, a mają one na celu zapewnienie dostawcom kontaktu z już istniejącą bazą klientów – inżynierami elektrykami, integratorami systemów, producentami OEM, CM i wieloma innymi typami klientów. Celem tego artykułu jest poinformowanie potencjalnych dostawców o możliwościach dostępnych w firmie DigiKey.
Disclaimer: The opinions, beliefs, and viewpoints expressed by the various authors and/or forum participants on this website do not necessarily reflect the opinions, beliefs, and viewpoints of DigiKey or official policies of DigiKey.

